Over OSJ
Beter klimaatgedrag leuk en makkelijk maken
Bij Our Sustainable Journey geloven we in een wereld waarin we binnen de grenzen van onze planeet leven, waar klimaatverandering beperkt blijft en biodiversiteit bloeit. Dat kunnen we bereiken als we samen ons gedrag veranderen.
Hoe communiceer je jouw duurzaamheidsverhaal? Hoe stimuleren we het maken van duurzame keuzes? Wij combineren expertise in marketing en communicatie met kennis over duurzaamheid en klimaatgedrag. Impact maak je niet met blijven waarschuwen, maar het vooral makkelijker en leuker maken. Ontdek met ons wat jij kunt doen.
Wat doen we?
Echte verandering, beter klimaatgedrag. Daar gaan we voor!
Workshops
Opzoek naar een leuke, inspiratieve en leerzame sessie over klimaatgedrag, communicatie en marketing? Met onze workshops krijg je meer inzicht de activiteiten die uitstoot van broeikasgassen veroorzaken, hoe ons gedrag daarin een rol speelt en hoe we doelgroepen kunnen enthousiasmeren voor duurzame keuzes.
Advies
Heb je inzicht in de CO2-voetafdruk van je bedrijf? Wil je jouw duurzame initiatieven naar je doelgroep communiceren? Of juist een plan om ze te inspireren, motiveren en activeren? Wij staan je bij met advies.
Expertise
- Marketing strategie
- Communicatieplan
- Contentstrategie
- Klantreis optimalisatie
- Copywriting
- Klimaatcommunicatie
- Klimaatgedrag
- Duurzaamheid
Quotes
Onze aanpak
3 punten staan centraal
Verduurzamen is meer dan alleen het verkijgen van inzicht in cijfers of producten en processen veranderen. Doelgroepen activeren voor beter klimaatgedrag en waardering van hen krijgen vraagt om gedragsverandering. Hoe we dit dan aanpakken? Bij Our Sustainable Journey willen we duurzame keuzes vooral makkelijker en leuker maken. Om dat te bereiken staan drie punten centraal:
1. Klimaatgedrag
Mensen gedragen zich minder rationeel dan we willen denken. Keuzes maken we vooral onbewust, intuïtief en snel. En zelfs als we de intentie hebben om iets te doen dan leidt dit meestal niet tot doen (intention-action gap). Steeds meer mensen zijn bewust van klimaatverandering en willen iets doen. Toch veranderen we nog veel te langzaam.
Wil je doelgroepen inspireren, motiveren en activeren? Dan zijn de factoren die veel invloed hebben op klimaatgedrag essentieel.
2. Klantreis
De meeste keuzes die we maken komen rommelig tot stand. Na een trigger komen we in een loop van exploreren en evalueren terecht. Dit proces duurt soms kort, maar kan ook lang duren. Wat het ook is, een keuze wordt vaak beïnvloed door gedragsprincipes en cognitieve biases.
Gaan wij aan de slag om klimaatvriendelijke keuzes te stimuleren dan nemen we die kennis mee. We bekijken de uitdaging dan ook vanuit een klantreis waarbij we naast marketing- en communicatieexpertise ook kennis over klimaatgedrag meenemen. Alle touchpoints verbeteren en het vooral makkelijk en leuk maken. Daar gaan we voor.
3. Continu optimaliseren
Ervaring in online marketing heeft ons geleerd dat je continu moet optimaliseren om succes te hebben en te houden. Testen, testen, testen en blijven testen op basis van klantinzichten uit webanalyses, user-tests, klantonderzoek, enquetes, doelgroep interviews, etc.
Deze aanpak vraagt om structuur en een proces dat dit faciliteert. Organisaties die continu optimaliseren ervaren het als een routine, learnings worden makkelijk gedeeld en klantinzichten zijn snel toe te passen. Zeker online is het van belang om een proces van continue optimalisatie op te zetten. Daar helpen we je bij.
